شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 3:40:06 AM
دم دستی ترین گزینه معاون ارزی شد

انتظار بر آن بود تا رئیس کل جدید بانک مرکزی در چیدمان معاونت های مهم خود دقت بیشتری به خرج داده و جمعی از نخبگان را دور خود گرد آورد نه اینکه به دم دستی ترین گزینه ها میدان دهد.
همتی در چیدمان نیروها دقت کند

اقتصادنامه: غلامرضا پناهی، چندی پیش با حکم عبدالناصر همتی، سرپرست معاونت ارزی بانک مرکزی شد. او جایگزین سیداحمد عراقچی شده که گفته می شود هم اینک در بازداشت به سر می برد. پناهی از کارکنان بانک مرکزی بوده و انتخاب او به عنوان سرپرست معاونت ارزی این بانک اتفاق مهمی نیست. انتظار بر آن بود تا رئیس کل جدید بانک مرکزی در چیدمان معاونت های مهم خود دقت بیشتری به خرج داده و جمعی از نخبگان را دور خود گرد آورد نه اینکه به دم دستی ترین گزینه ها میدان دهد.

شرایط ارزی کشور به گونه ای است که افراد دارای دانش و از همه مهم تر بینش اقتصادی به عنوان معاونت ارزی بانک مرکزی انتخاب می شدند تا بازوی سیاستگذار باشند. اگر قرار باشد در ادامه رئیس کل جدید بانک مرکزی، نیروهایش را به چنین شکلی چیدمان کند، نمی توان امیدوار بود که بدنه کارشناسی بانک مرکزی در مواقع ضروری و حیاتی بحران ها را شناسایی کرده و به موقع سیاستگذار را در جریان قرار دهد.

به نظر می رسد بهتر است تا رئیس کل جدید بانک مرکزی افراد دارای تئوری و راه حل و آشنا به مسائل اقتصاد ایران را بکار گیرد و از آنان در معاونت های حساس خود استفاده کند. شاید در این برهه استفاده از افرادی چون سیدعلی مدنی زاده، سید فرشاد فاطمی و پویا ناظران در معاونت های مختلف این بانک بتواند حلقه ای هماهنگ از اقتصاددانان جوان و نخبه را در بانک مرکزی به وجود بیاورد و بدنه این بانک به بازوی کمک رسانی سیاستگذار تبدیل شود.



منبع: اقتصادنامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین