شنبه 15 ارديبهشت 1403 شمسی /5/4/2024 5:13:51 AM
پوپولیسم در کمینوزیر جوان

وزیر ارتباطات گویی تحت تاثیر جو ایجاد شده از سوی فضای مجازی قرار گرفته و با انتشار لیست افرادی که برای واردات موبایل ارز گرفته اند گمان می کند، بزرگترین خدمت را به اقتصاد ایران کرده است.
وزیر ارتباطات در شهوت کف و سوت مردم

اقتصادنامه: وزیر ارتباطات گویی تحت تاثیر جو ایجاد شده از سوی فضای مجازی قرار گرفته و با انتشار لیست افرادی که برای واردات موبایل ارز گرفته اند گمان می کند، بزرگترین خدمت را به اقتصاد ایران کرده است.

شواهد اقتصادنامه نشان می دهد که این دست از اقدامات باعث شده تا تجار و فعالان اقتصادی به دولت بی اعتماد شوند و نسبت به وزیر کم تجربه نقدهایی را وارد کنند.

کسی مخالف مبارزه با فساد نیست اما سوال اینجاست که چرا وزیر ارتباطات در هیات دولت با اینکه می دانست کشور در معرض کمبود ارز قرار گرفته این پیشنهاد را نداد که موبایل از لیست دریافت کنندگان ارز دولتی حذف شود؟ اصولا به چه سبب دولت به واردات موبایل ارز ارزان داد اما نتوانست رانت پس از آن را پیش بینی کند.

به نظر می رسد اقداماتی نظیر افشای لیست در خوشبینانه ترین حالت به غیر از پوپولیسم معنای دیگری ندارد و آثار چنین رفتارهایی در بلند مدت گریبان اقتصاد ایران را خواهد گرفت.

شاید بهتر باید وزیر ارتباطات به جای شهوت سوت و کف مردم، مقر سیاستگذاری ها را هدف گرفته و آنجا که سیاستی قرار است تصویب شود که بوی رانت و فساد از ان بر می خیزد شجاعانه ایستدگی کند.



منبع: اقتصادنامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین