جمعه 14 ارديبهشت 1403 شمسی /5/3/2024 2:50:46 PM

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تشکیل وزارت بازرگانی جز آسیب به تولید و تشدید تورم نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.
تشکیل وزارت بازرگانی با شعار سال مغایر است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، برنامه «رویداد» با حضور الله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص تصمیم دولت برای تشکیل سازمان بازرگانی به جای وزارت بازرگانی پرداخت.

دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشکیل سازمان بازرگانی بدتر از تشکیل وزارت بازرگانی خواهد بود. براساس ادله مجلس و نمایندگان و غالب اعضای کمیسیون صنایع با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفت داشتند و اکنون نیز که بحث سازمان از سوی رئیس جمهور مطرح شده، این مخالفت ها محکم‌تر شده است. وقتی وزارت وجود داشته باشد نظارتی خواهد بود و تا حدودی می توانند پاسخگو باشند لیکن اکثر سازمان ها به مجلس پاسخگو نیستند و دارای مشکلات بسیاری هستند.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل وزارت بازرگانی با شعار سال مغایر است، افزود: یکی از دلایل مهم مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی، شعاری ست که امسال توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و تاکید ایشان بر مهار تورم و رشد تولید است. تشکیل وزارت بازرگانی از جمله مواردی است که به تولید آسیب شدیدی خواهد زد.

دهقانی در ادامه گفت: تشکیل وزارت بازرگانی برخلاف اصل ۴۴قانون اساسی است و با این امر دولت را بزرگتر و دخالت آن را بیشتر می کنیم.

وی اظهار داشت: براساس مطالعه تطبیقی، شرایط کشورهای پیشرفته و جهان سومی متفاوت است و کالاهای ما با کالاهای کشورهای توسعه یافته صنعتی از نظر قیمت تمام شده و کیفیت توانایی رقابت ندارد. لذا در کشورهایی که وزارت بازرگانی جدا می باشد، کالای باکیفیت و باقیمت پائین تولید شده که به راحتی با تولیدات کشورهای جهان سومی قابل رقابت است لیکن در کشورهای جهان سومی مانند ما که به دنبال رشد تولید و مهار تورم است، جز آسیب به تولید و تشدید تورم نتیجه ای دیگری در بر نخواهد داشت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین