دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 8:25:26 AM

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: سازمان هواپیمایی در نرخ‌گذاری بلیت پروازهای خارجی دخالتی ندارد؛ ایرلاین‌ها براساس هزینه‌ فرودگاه مقصد،قیمت بلیت را تعیین می‌کنند و هزینه‌ها براساس «دلار» است.
تعیین قیمت‌ پروازهای خارجی به سازمان هواپیمایی مربوط نیست

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور در خصوص نحوه قیمت‌گذاری و فروش بلیت‌های خارجی، گفت: قیمت‌گذاری بلیت پروازهای خارجی متناسب به هزینه فرودگاه مقصد و خود شرکت هواپیمایی خواهد بود؛ البته میزان عرضه و تقاضا نیز در قیمت‌گذاری بلیت تأثیرگذار خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص قیمت فعلی بلیت تهران- نجف، تاکید کرد: قیمت‌گذاری پروازهای تهران- نجف و بالعکس صرفاً در بازه زمانی اربعین با دستور دولت یک نرخ معین تعیین می‌شود، آنهم به دلیل تنظیم بازار و حجم زیادی از تقاضا که زوار به عتبات عالیات دارند.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت فرودگاه نجف جز گران‌ترین فرودگاه‌های دنیا محسوب می‌شود؛ زیرا خصوصی است. هم‌اکنون قیمت‌گذاری بلیت‌های نجف برعهده شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود و سازمان هواپیمایی دخالتی در نحوه قیمت‌گذاری بلیت‌های خارجی نخواهد داشت. البته هزینه فرودگاه‌های مقصد براساس پایه پولی «دلار» است.

محمدی بخش گفت: براساس ابلاغیه معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی طی یک بازه زمانی فروش چارتری بلیت ممنوع خواهد بود و اگر شرکتی در این بازه زمانی بلیت فروخته باشد؛ آن پرواز انجام نخواهد شد و آن شرکت متخلف محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، فروش بلیت چارتری به‌خصوص به نجف در بازه تاریخی (۲۴ اسفندماه) تا(۱۷فرودین۱۴۰۳) طبق دستور وزارت راه و شهرسازی ممنوع خواهد بود؛ اما با توجه به آستانه ماه مبارک رمضان برخی از ایرلاین دچار تخلف گران‌فروشی شوند که نیازمند تمهیدات جدی از سوی وزرات راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور خواهد بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین