پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 شمسی /5/9/2024 1:40:06 PM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:79701
  • زمان انتشار:شنبه 8 ارديبهشت 1403-15:49
  • کاربر:.
در فروردین امسال و نسبت به ماه مشابه پارسال

فولاد مبارکه اصفهان هرچند در فروردین امسال با افت نسبتا اندک تولید نسبت به ماه مشابه سال گذشته مواجه بوده، با این حال در فروش و درآمد رشد کرده است.
فروش فولاد مبارکه 12 درصد بالا رفت

به گزارش خبرنگار اقتصادنامه، فولاد مبارکه اصفهان که با نماد "فولاد" در بورس حضور دارد، در گزارش فروردین ماه خود اعداد و ارقام مربوط به تولید، فروش داخلی، فروش صادراتی، درآمد و نرخ فروش محصولاتش را به اطلاع سهامداران رسانده است.

طبق این گزارش، تعداد تولید فولاد مبارکه در نخستین ماه امسال 829 هزار تن بوده است که نسبت به فروردین 1402 (به تعداد 879  هزار تن) افت حدودا 5.5 درصدی را نشان می دهد.

تولیدات فولاد مبارکه در فروردین امسال شامل محصولات سرد، محصولات گرم، محصولات پوشش دار و تختال بوده که در این بین، سهم محصولات گرم از همه بیشتر است.

طبق آمار منتشره، تعداد تولید محصولات گرم فولاد مبارکه در فروردین سال جاری 485 هزار تن بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد 12 هزار تنی را نشان می دهد.

تعداد تولید محصولات سرد فولاد مبارکه نیز 127 هزار تن بوده که در مقایسه با فروردین پارسال 9 هزار تن رشد را حکایت می کند. در تولید محصولات پوشش دار اما فولاد مبارکه با افت تولید مواجه بوده، چه آنکه تولید آن از 34 هزار تن فروردین پارسال به 27 هزار تن در نخستین ماه امسال رسیده است.

در نهایت اما تولید تختال در فولاد مبارکه طی فروردین امسال 191 هزار تن بوده که 63 هزار تن کمتر از ماه مشابه پارسال است.

اما فروش داخلی فولاد مبارکه در فروردین رشد کرده است. طبق آنچه در گزارش ارسالی این شرکت به بورس آمده، مجموع فروش داخلی فولاد مبارکه در ماه ابتدایی امسال 698 هزار تن بوده است. با در نظر گرفتن آمار فروش فروردین پارسال (626 هزار تن)، فولاد مبارکه نزدیک به 12 درصد رشد فروش را ثبت کرده است.

در گزارش فولاد مبارکه آمده که مبلغ فروش این شرکت در فروردین امسال حدود 21 هزار و 700 میلیارد تومان بوده است. بیشترین درآمد فروش داخلی فولاد مبارکه به محصولات گرم این شرکت با رقم بالغ بر 13 هزار و 200 میلیارد تومان مربوط می شود. همچنین کمترین درآمد فروش نیز از ناحیه محصولات پوشش دار با رقمی حدود هزار و 360 میلیارد تومان به دست آمده است.

با توجه به رقم فروش فروردین پارسال (حدودا 16 هزار و 800 میلیارد تومان) درآمد فولاد مبارکه از ناحیه فروش داخلی حدودا 30 درصد بالا رفته است. 

محصولات پوشش دار فولاد مبارکه گران ترین محصولات این شرکت در فروردین امسال بوده اند که با قیمت حدودا 50 میلیارد تومان در هر هزار تن به فروش رفته اند. قیمت این محصول نسبت به سال گذشته حدود سه میلیارد تومان در هر هزار تن رشد کرده است.

اما نگاهی نیز به فروش صادراتی فولاد مبارکه بیندازیم. تعداد فروش صادراتی این شرکت در فروردین امسال 6.33 هزار تن بوده که نسبت به ماه مشابه پارسال تقریبا یک سوم شده است.

صادرات فولاد مبارکه در فروردین امسال شامل شش هزار تن محصولات گرم و 33 صدم هزار تن تختال بوده که درآمد بالغ بر 164 میلیارد تومان را برای این شرکت به دنبال داشته است. نسبت به فروردین پارسال، درآمد صادراتی فولاد مبارکه به یک سوم کاهش یافته است.

 

 

 

 

 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین