دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 شمسی /4/29/2024 1:54:08 AM
مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت خبر داد

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت با اشاره به تخصیص ۱۵ همت به صنایع دانش‌بنیان، از رتبه‌بندی کسب‌وکارها بر اساس فناوری، صادرات محوری، رضایت مشتی، عمق تولید داخل و غیره خبر داد و گفت که کسب‌وکارها با رتبه بالاتر در اولویت در ارائه خدمات قرار می‌گیرند.
رتبه‌بندی کسب‌وکارها برای اولویت‌دهی در ارائه خدمات/ تخصیص ۱۵ همت به دانش‌بنیان‌ها

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، امیرحسین اسدی در نشست خبری جایزه ملی فناوری ایران اظهار کرد: نگاه به دانش بنیان‌ها تا حالا نگاه به کسب و کارهای خرد بوده که این مانع موفقیت شرکت‌ها است. باید کمک کنیم کنسرسیوم‌ها و واحدهای بزرگ شکل بگیرد که برای این موضوع برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه پارک‌های فناوری باید در دل صنعت شکل بگیرد، تصریح کرد: هدف اصلی جایزه ملی فناوری ایجاد یک فرآیند تغییر در نگاه به فناوری، مسئله محور کردن فناوری و انتقال کل اکوسیستم فناوری از نسل دو مستقیم به نسل چهارم است. همچنین در سال آینده که سال دوم ارائه این جایزه است قصد داریم آن را به شکل منطقه‌ای اعطا کنیم. در مجموع معیار اصلی ما در این جایزه مسئله محوری و رضایت صنعت از کسب و کار است

اسدی با بیان اینکه ماه قبل تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت صمت، وزارت اقتصاد و علوم مبنی بر تخصیص ۱۵ همت به صنعت دانش بنیان امضا شد، گفت: پروژه رتبه بندی کسب و کارها نیز در وزارت صمت در حال انجام است. بر این اساس مقرر شده کسب و کارها در حوزه فناوری، صادرات محوری، رضایت مشتری، عمق تولید داخل و غیره بررسی شوند. بخشی از این ۱۵ همت هم به همین واحدهایی که رتبه بالاتری دارند تخصیص می‌یابد. البته نمی‌توانیم بگوییم واحدهایی که رتبه پایین دارند، حق تولید ندارد، اما می‌توانیم کسب وکارهای با رتبه بالا را در اولویت ارائه خدمات و تسهیلات قرار دهیم. کسب‌وکارهایی که جایزه ملی فناوری را دریافت کنند نیز به همین ترتیب در اولویت قرار می‌گیرند.

وی افزود: تمام کسب و کارها شامل صنف و صنعت در این نظام رتبه بندی از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و از سال آینده در روز صنعت بر این اساس از آن‌ها تقدیر می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه جایزه صنف فناور هم در دستور کار است، گفت: برای اصناف پارک فناوری اصناف، فناور کردن اصناف و تسهیلات ویژه پیش بینی شده است.

مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) از ۱۴ تا ۱۷ آذر در تبریز، گفت: جایزه ملی فناوری ایران در راستای ارزیابی فناوری از دیدگاه صنعت است بر این اساس طرح‌های فناورانه برتر که قابلیت تجاری سازی و سرمایه‌گذاری داشته باشند ارائه می‌شود. هدف این جایزه نگاه خاص به فناوری است که در محورهای نوجوان فناور، مدرسه فناور، دانشگاه فناور، رسانه و فیلم حامی فناور برگزار می‌شود و در نهایت ٢٠ جایزه در چهار دسته در نظر گرفته شده که در راستای حل چالش‌های صنعت است. ضمن اینکه در این جشنواره، هدف‌گذاری و شاخص‌ها مبتنی بر صادرات محوری مورد تاکید است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین