دوشنبه 28 خرداد 1403 شمسی /6/17/2024 7:10:42 AM

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با بیان این‌که بانک مسکن از امکانات و دارایی‌های در اختیار به‌خوبی استفاده نمی‌کند، گفت: لازم است مدیریت دارایی‌های این بانک بررسی شود.
مدیریت دارایی‌های بانک مسکن باید بررسی شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، اقبال شاکری با بیان این‌که بانک مسکن یکی از موفق‌ترین بانک‌ها در بخش مسکن بوده و عملکرد خوبی داشته است، اظهار کرد: بیشترین تسهیلات را در بین بانک‌ها در این طرح پرداخت داده است.

وی با بیان این‌که بانک‌های دولتی در بهترین حالت زیر ۲۰ درصد عملکرد داشته‌اند، افزود: عملکرد بانک‌های خصوصی هم در حوزه تسهیلات نهضت ملی مسکن صفر بوده است.
وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در حوزه معرفی مردم یا سازندگان، اکثر متقاضیان وام را به بانک مسکن ارجاع می‌دهد.

وی با بیان این‌که لازم است بانک مسکن مدیریت دارایی‌هایی خود را بررسی کند، یادآور شد: نه تنها در این دوره ، از گذشته یعنی دو دوره قبل درباره استفاده از دارایی‌ها، سهام و مدیریت‌ آنها ایرادات و انتقادات سنگینی به بانک مسکن می‌شد. این مسئله را نه تنها از طریق مراجع و گزارش‌ها داریم، بلکه برخی استادان دانشگاه به‌عنوان سهام‌دار گزارش‌های متعددی را به مجلس ارائه دادند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با اشاره به این‌که بانک مسکن از امکانات و دارایی‌های در اختیار به‌خوبی استفاده نمی‌کند، گفت: بهره‌وری از این دارایی‌ها پایین است. منظور از دارایی‌ها، پروژه‌ها، ساختمان‌ها، سهام، زمین و... است.

شاکری با یادآوری این‌که اظهار می‌شد که به‌خصوص در مجتمع‌های مسکونی بهره‌وری بسیار پایین است، اضافه کرد: مدیریت بازدهی دارایی‌ها از شاخص‌های صنعت مربوطه نباید کمتر باشد که برای بانک مسکن کمتر است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین