يکشنبه 13 خرداد 1403 شمسی /6/2/2024 5:05:40 AM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:81106
  • زمان انتشار:شنبه 29 ارديبهشت 1403-21:7
  • کاربر:
مرکز داده فرابورس ایران اعلام کرد؛

بازارهای فرابورس در هفته گذشته شاهد جابه‌جایی بیش از ۳۳ میلیارد برگه انواع دارایی مالی بودند که ارزش این دادوستدها بالغ‌بر ۴۳۲ هزار میلیارد تومان بود.
رشد ۱۵ درصدی ارزش معاملات بازار توافقی در هفته گذشته

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، طی هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت‌ماه ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۷ درصد این معاملات به پنج گروه اختصاص داشت.


این گزارش حاکی است در هفته گذشته ۵ گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات، رایانه، محصولات غذایی، محصولات شیمیایی و خودرویی‌ها نزدیک به نیمی از ارزش معاملات خرد بازار سهام را به خود اختصاص دادند.


طی هفته گذشته در بازارهای فرابورس بیش از ۳۳ میلیارد برگه دارایی مالی به ارزشی بالغ‌بر ۴۳۲ هزار میلیارد تومان در ۷۰۸ هزار دفعه دادوستد شد.


نگاهی به ارزش معاملات به تفکیک بازارها در بازارهای سهامی فرابورس نشان می‌دهد طی هفته گذشته در بازار اول فرابورس بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معاملات به ثبت رسید. همچنین ارزش معاملات بازار دوم فرابورس بالغ‌بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود. معاملات بازار پایه نیز بیش از ۴ هزار میلیارد تومان ثبت شد.

در این مدت ارزش معاملات در بازار نوآفرین حدود ۱۵ میلیارد تومان بود و در بازار توافقی نیز معاملاتی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان ثبت شد که رشدی ۱۵ درصدی را ثبت کرد.

ارزش دادوستدها در بازار ابزارهای مشتقه نیز از ۳۰ میلیارد تومان فراتر رفت.


نگاهی به بازار ابزارهای نوین مالی نشان می‌دهد در ۵ روز معاملاتی هفته گذشته بیش از ۴۲۴ هزار میلیارد تومان دادوستد در این بازار انجام شد.

در این بازار بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بود. همچنین بیش از ۱۳۳ میلیارد تومان اوراق گواهی تسهیلات مسکن خریدوفروش شد.


در پایان دادوستدهای هفته گذشته شاخص کل فرابورس با کاهشی ۱.۵ درصدی در سطح ۲۴ هزار و ۸۱۹ به کار خود پایان داد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین