شنبه 29 ارديبهشت 1403 شمسی /5/18/2024 7:05:50 PM
  • گروه مطلب:| خبر| بورس| فارسی|
  • کد مطلب:80822
  • زمان انتشار:يکشنبه 16 ارديبهشت 1403-14:33
  • کاربر:
صنایع پیشرو فرابورس در دومین هفته اردیبهشت‌ماه معرفی شدند؛

طی هفته منتهی به ۱۴ اردیبهشت‌ماه ارزش معاملات خرد سهام و اختیار سهام حدود ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که نزدیک به ۳۰ درصد این معاملات به سه گروه اختصاص داشت.
۴۳ درصد معاملات خرد در اختیار ۵ صنعت

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در هفته‌ای که گذشت ارزش معاملات خرد سهام و اختیار سهام ۵ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان بود. گروه انبوه‌سازی طی این مدت ۱۱ درصد ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و در صدر جدول صنایع پیشرو قرار گرفت.

گفتنی است در این مدت گروه‌های فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی هر کدام ۹ درصد و دو گروه محصولات شیمیایی و رایانه هر کدام ۷ درصد ارزش معاملات خرد را از آن خود کردند. در مجموع این ۵ صنعت بیشتر از ۴۳ درصد ارزش معاملات خرد را به خود اختصاص دادند.

این گزارش حاکی است در هفته‌ای که گذشت بیش از ۳۱.۵ میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ‌بر ۴۳۲ هزار میلیارد تومان در ۹۸۷ هزار دفعه، در بازارهای فرابورس دادوستد شد.

ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد در این مدت بیشترین ارزش معاملات سهام متعلق به بازار اول بود. در این بازار طی هفته گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دادوستد سهام ثبت شد.

پس از آن بازار دوم با معاملاتی به ارزش ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، رتبه دوم را به خود اختصاص دادند. ارزش معاملات در بازار پایه نیز یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

گفتنی است طی این مدت در بازار نوآفرین ۱۸ میلیارد تومان و در بازار توافقی ۱۳ میلیارد تومان دادوستد به ثبت رسید.

بررسی جزییات بازار ابزارهای نوین مالی نشان می‌دهد در هفته گذشته بیش از ۴۲۶ هزار میلیارد تومان معاملات در این بازار ثبت‌شده است.

در این میان ارزش معاملات اوراق مالی اسلامی ۴۰۷ هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری طی هفته گذشته دادوستد شده است.

گفتنی است هفته گذشته ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن بالغ‌بر ۱۴۴ میلیارد تومان بوده است.

در پایان دومین هفته اردیبهشت‌ماه شاخص کل فرابورس با کاهشی ۱.۶ درصدی به عدد ۲۵ هزار و ۱۹۳ رسید و ارزش بازار نیز در سطح ۲.۴ میلیون میلیارد تومان قرار گرفت.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین