چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 شمسی /5/15/2024 4:25:00 AM

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - دوشنبه - با اکثریت آرا، کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به تصویب رساندند.
کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه - با اکثریت آرا، کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به تصویب رساندند.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در دفاع از جدول ۹ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: در جدول ۹ تغییراتی از سوی نمایندگان اعمال شده که این تغییرات مشکلاتی را ایجاد می‌کند و مورد تایید ما نیست.

وی با اشاره به اینکه به عنوان مثال یکی از این موارد آن است که ما اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای گروه‌های جهادی در نظر گرفته‌ایم که این اعتبارات در ذیل معاونت اول رئیس جمهور تعریف شده است، اظهار داشت: عملکرد این گروه‌ها بسیار خوب و مورد تایید مقامات ارشد نظام نیز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه همچنین مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای احیای واحدهای تولیدی راکد در سال جهش تولید از سوی دولت در نظر گرفته‌ شده است، تصریح کرد: نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد یکی از کارهای مهمی بوده که در دولت سیزدهم شکل گرفته است اما نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ این بخش را هم حذف کرده اند.

منظور خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که این دو ردیف اعتبار که حذف شده بازگردد و مواردی هم بوده که هزینه‌هایی اضافه شده طبیعی است که ما روی آن هزینه‌ها محاسباتی داشته‌ و اعتباراتی را پیش بینی کرده‌ایم، اما نمایندگان اعتبارات تعیین شده برای این بخش‌ها را افزایش داده‌اند که مورد تایید ما نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: به عنوان مثال ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای یارانه کاغذ در حوزه آموزش و پرورش پیش بینی شده است که با این رقم، مشکل این وزارتخانه در خرید کاغذ حل می شود و یا مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت کمک‌های رفاهی به جهاد کشاورزی اضافه شده است.

منظور یادآورشد: ما اعتبارات رفاهی و حقوق و دستمزد را در جای خود در نظر گرفته‌ایم اگر به یک دستگاه این اعتبارات را اضافه می‌کنیم عملاً تبعیض صورت گرفته است پس تکلیف دستگاه‌های دیگر چه می‌شود؟

وی افزود: در مواردی اعتبارات افزایش یافته که مورد بحث است و در مواردی هم کاهش اعتبار صورت گرفته که این موارد نیز مورد بحث است درخواست ما این است که این جدول به کمیسیون ارجاع شود و در کمیسیون در مورد این موارد بحث و بررسی‌های لازم انجام شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین