چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 شمسی /5/15/2024 4:43:12 AM
  • گروه مطلب:| خبر| انرژی| فارسی|
  • کد مطلب:61327
  • زمان انتشار:يکشنبه 23 بهمن 1401-19:19
  • کاربر:.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به توان تولیدکنندگان ایرانی در ساخت کالاهای مورد نیاز اعلام کرد این مجموعه از وابستگی به کالاهای خارجی رهایی یافته و کاملاً بی‌نیاز است. 
بی نیازی مجتمع گاز پارس جنوبی به کالاهای خارجی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از شانا، احمد باهوش گفت: پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان داخل، نوآوری و دستیابی جوانان کشور به فناوری روز دنیا از استفاده و به‌کارگیری کالاهای غیرایرانی بی‌نیاز شده است.

وی تصریح کرد: با افزایش سطح آگاهی و بازرسی‌های دقیق فنی به مجموعه و تأسیسات ۱۳ پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی و حضور مستمر شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخل و شناسایی نیازهای کلیدی مجتمع اکنون صفر تا ۱۰۰ قطعات و تجهیزات پالایشگاه‌ها بومی‌سازی شده‌ است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به تولید پایدار گاز در زمستان امسال اشاره کرد و افزود: با استفاده از توان و اندیشه متخصصان و کارکنان و تأمین به‌موقع کالاهای اساسی پالایشگاه‌ها پیش از آغاز فصل زمستان، توانستیم گاز موردنیاز هموطنان را بیش از ۶ درصد بیشتر از تعهد تولید کنیم.

باهوش در ادامه به کسب مقام برتر مجتمع گاز پارس جنوبی در استفاده از تجهیزات ساخت بار اول و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره و بیان کرد: سازندگان و تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات ایرانی آن‌قدر قوی هستند و به سطح توانایی بالا رسیده‌اند که این مجموعه هیچ دغدغه‌ای در تأمین کالاهای کلیدی ندارد و با آرامش کامل به مأموریت ویژه تولید پایدار می‌پردازد.

وی تأکید کرد: اتان مورد نیاز پتروشیمی‌های منطقه، خوراک اولیه مورد نیاز تأمین پالایشگاه‌های تولید بنزین در کشور، تأمین و تهیه گوگرد مرغوب، تولید پروپان و بوتان دارای ارزش افزوده بسیار بالا برای کشور در این پایتخت بزرگ تولید گاز خاورمیانه از افتخارهای این مجموعه است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین گفت: در حوزه‌ اقدام‌های مهم و راهبردی مطابق برنامه و در بسیاری از موارد جلوتر از برنامه زمان‌بندی شده هستیم و یکی از موارد بسیار مهم، آغاز زودهنگام عملیات تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ است که امید داریم زودتر از موعد مقرر در این مجموعه کلید بخورد.

باهوش یادآور شد: در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان ایرانی توانسته‌اند با شناسایی دقیق نیازمندی‌های این مجموعه، یک انقلاب تولید در مجتمع گاز پارس جنوبی رقم بزنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین