پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 11:52:23 PM
  • گروه مطلب:| خبر| انرژی| فارسی|
  • کد مطلب:60734
  • زمان انتشار:دوشنبه 14 شهريور 1401-1:1
  • کاربر:.

مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی از پایان عملیات تعمیرات اساسی امسال با تکیه بر توان و دانش داخل، اقدام‌های نوآورانه و استفاده از قطعات و تجهیزات با کیفیت ایرانی خبر داد.  
تکمیل عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از شانا، بهزاد سالاری در این باره گفت: عملیات تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی واحد هماهنگی و نظارت بر تولید گاز بنا بود ۲۴ مردادماه تا ۱۰ شهریورماه انجام شود، اما با توجه به تغییر برنامه تعمیرات سکوها با هماهنگی مرکز دیسپچینگ، تعمیرات این پالایشگاه زودتر از موعد مقرر آغاز شد و به همان نسبت زودتر پایان یافت.

وی دلیل این موفقیت را استفاده از تجربیات تعمیرات اساسی سال‌های گذشته دانست و بیان کرد: اتصال خط نیتروژن گازی پتروشیمی بوشهر به پالایشگاه و در نتیجه رفع معضل هر ساله نیتروژن، تشکیل نشست‌های کارگروه‌های پرشمار دارایی‌های فیزیکی از سال پیش (بلافاصله پس از تکمیل اورهال پارسال) و برنامه‌ریزی دقیق واحد برنامه‌ریزی تعمیرات پالایشگاه از مهم‌ترین موارد در این حوزه است.

مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با تأکید بر آمار بالای اقدام‌های شاخص عملیات تعمیرات اساسی امسال و موارد بسیار مهم اصلاحی و پیشگیرانه انجام‌شده در واحدهای مختلف افزود: انجام تعمیرات روی بیش از ۱۸۰ تجهیز ماژور در واحد تثبیت میعانات گازی فاز ۸، مبدل‌ها و درام‌های ردیف‌های گازی پنجم و ششم، واحد تصفیه گاز مایع (ال‌پی‌جی)، همچنین تعمیر تعداد زیادی از شیرها و آیتم‌های مهم ابزار دقیق و برق در مناطق مختلف پالایشگاه از مهم‌ترین اقدام‌های شاخص در بازه زمانی تعمیرات اساسی امسال بوده است.

سالاری تصریح کرد: از مهم‌ترین اقدام‌ها نیز اتصال خط نیتروژن گازی پتروشیمی بوشهر به پالایشگاه بود که موفقیت‌آمیز انجام شد.

وی همچنین با اشاره به آمار ۳۲۰ هزار نفرساعت کارکرد بدون حادثه ناتوان‌کننده در تعمیرات اساسی امسال، از همه کارکنان به‌دلیل رعایت مقررات اچ‌اس‌ئی و دستیابی به این رکورد قدردانی کرد و نیروی انسانی متعهد را مهم‌ترین شاخصه کارکنان پالایشگاه چهارم پارس جنوبی دانست.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین