جمعه 10 فروردين 1403 شمسی /3/29/2024 6:04:06 PM
  • گروه مطلب:| خبر| انرژی| فارسی|
  • کد مطلب:60588
  • زمان انتشار:پنجشنبه 3 شهريور 1401-12:2
  • کاربر:.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در بازدید مدیرکل محیط زیست استان خوزستان و قدردانی وی از اقدام‌های محیط زیستی این مجتمع، روند پیشرفت پروژه تصفیه‌خانه مرکزی این مجتمع را مطلوب ارزیابی کرد.
روند مطلوب اجرای طرح تصفیه‌خانه مرکزی پتروشیمی بندرامام

به گزارش اقتصادنامه به نقل از پتروشیمی بندرامام، سپهدار انصاری‌نیک روز چهارشنبه (دوم شهریورماه) در بازدید محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان به همراه مدیران ارشد استان و ایرج سلیمانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهشهر گفت: صیانت از محیط زیست برای ما یک ارزش واقعی است که به آن باور عمیق داریم و از طرفی دیگر پتروشیمی بندرامام یک مجموعه صنعتی است که فصل مشترک گسترده‌ای با منابع طبیعی مانند دریا، خور، آب، خاک و هوا دارد و این مزیت حاوی پیغامی است که ما در حوزه محیط زیست مسئولیت بزرگی را بر دوش داریم و باید با توان فنی، مهندسی و سرمایه‌گذاری که در اختیارمان هست به‌منظور صیانت و حفاظت از محیط زیست حرکت کنیم.

وی در تشریح پروژه‌های محیط زیستی این شرکت افزود: پتروشیمی بندرامام سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در پروژه‌های محیط زیستی خود مانند تصفیه‌خانه مرکزی انجام داده است که امیدواریم با به بهره‌برداری هرچه سریع‌تر آن، بتوانیم هم نیازهای تولیدی و فرآیندی مجتمع را برطرف کنیم و هم اقدام بزرگ و ارزشمند محیط زیستی را برای استان خوزستان و کشور رقم بزنیم.  

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در ادامه ابعاد مختلف پروژه تصفیه‌خانه مرکزی پتروشیمی بندرامام را شرح داد و تصریح کرد: یکی از مباحث مورد مطالبه ما در پتروشیمی بندرامام تسریع در روند تکمیل و راه‌اندازی پروژه تصفیه‌خانه مرکزی بوده و در همین مدت زمان، بسیاری از گلوگاه‌ها و موانع برطرف شده و هم‌اکنون اجرای پروژه شتاب مطلوبی گرفته است.

انصاری‌نیک از مطالعات و اقدام‌ها روی پروژه‌های جدید محیط زیستی پتروشیمی بندرامام خبر داد و بیان کرد: چند پروژه مطالعاتی و اجرایی در حوزه‌های مختلف با هدف صیانت از محیط زیست در دستور کار قرار دارد که از مهم‌ترین آنها مبحث مدیریت گازهای خروجی مجتمع است که امیدواریم بتوانیم با بهبود فرآیند، آنها را به حداقل برسانیم و در کنار آن هم کار کردن روی بازده کاری مشعل‌ها و کوره‌ها اولویت جدی ماست.

محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان نیز در این بازدید گفت: در سال‌های متمادی اقدام‌های خوبی در حوزه محیط زیست در پتروشیمی بندرامام اجرایی شده است که از مهم‌ترین آنها تعطیلی واحد کلرآلکالی به‌منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در منطقه و خوریات بوده است.  

وی افزود: پروژه‌های تصفیه‌خانه مرکزی و RO پتروشیمی بندرامام از دیگر اقدام‌های بزرگ محیط زیستی این مجموعه است که به لطف خدا با پیشرفت‌های خوبی هم همراه بوده و البته انتظار ما این است که در زمان نزدیک تکمیل شوند.  

اشرفی بیان کرد: همواره شاهد آن بودیم که پرداختن به محیط زیست در پتروشیمی بندرامام به عنوان یک اولویت اصلی مطرح است و ما به‌عنوان متولی این‌ حوزه، در کنار رویکرد تولیدی و محیط زیستی پتروشیمی بندرامام خواهیم بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین