پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 شمسی /5/16/2024 12:02:18 PM
محسن مصطفی پور، عضو شوراى سیاستگذارى خانه اقتصاد ایران:

در دنیای مدرن اقتصاد آزاد همه به دنبال ایجاد یک فرصت برای ارائه خدمات و محصول خود هستند و این جز با رعایت ابعاد کیفیت در رقابت شدنی نیست و نیاز به شورایی متشکل از افراد حکومتی ناظر بر عملکرد ندارد.
عدم همخوانی شورای رقابت با اقتصاد ایران

اساسا اقتصادهای پویا، آزاد و پایدار نیازمند یک ساختار اقتصادی سالم و شفاف هستند، رسالتی که برای شورای رقابت در نظر گرفته شده، برگرفته از کارکردی است که مشابه این شورا در کشورهای ً دیگر داشته، قطعا بروز و ظهور شورای رقابت در کشور ما یک فرایند پرپیچ و خمیرا طی کرده است.

این کارشناس با بیان اینکه شورای رقابتی که در کشور ما فعالیت می کند کپی از شورای رقابت در کشورهای دیگر متناسب با ساختارهای اقتصادی آن کشورهاست که در فضایی نابالغ رشد کرده که این فضا متناسب با ساختار اقتصادی ما نیست، ادامه داد: اقتصاد کشور ما ً یک اقتصاد دولتی است و شورای رقابت اصالتا برای اقتصاد بخش خصوصی است و اگر اقتصاد ما تماما خصوصی می شد طبعا شورای رقابت میتوانست کارکردی باشد اما شورای رقابت از ابتدای تأسیس تاکنون متناسب با اقتصاد کشور ما تعریف نشده و خروجیهایش استاندارد و مقبول جامعه اقتصادی ما نبوده و همواره تصمیمات اخذ شده در این شورا حواشی متعددی را به همراه داشته است.

مصطفی پور ادامه داد: فعالین بخش خصوصی معتقدند که اقتصاد آزاد، سراسر رقابت است. در دنیای مدرن اقتصاد آزاد همه به دنبال ایجاد یک فرصت برای ارائه خدمات و محصول خود هستند و این جز با رعایت ابعاد کیفیت در رقابت شدنی نیست و نیاز به شورایی متشکل از افراد حکومتی ناظر بر عملکرد ندارد.

 عضو شوراى سیاستگذارى خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه دخالت بیش از حد شورای رقابتیها در برخی موضوعها این شائبه را به وجود آورده که شورای رقابت تنها برای آن محصوالت تشکیل شده در حالی که در شرح وظایف این شورا موضوعات دیگری نیز دیده شده است.



منبع: تجارت

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین