جمعه 28 ارديبهشت 1403 شمسی /5/17/2024 10:09:11 AM
اقتصادنامه گزارش می دهد:

با معرفی گزینه های پیشنهادی وزارتخانه های مختلف، برخی از حامیان وزرا در حمایت از وزیر محبوب خود کمپین هایی تشکیل داده و بازار ارادت و چاکری خود را به حد اعلا رسانده اند.
بازار داغ ابراز ارادت و چاکری به وزرای جدید

به گزارش اقتصادنامه، آنگونه که به نظر می رسد، اکثریت گزینه های اعلام شده قادرند رای اعتماد  نمایندگان مجاس را کسب کنند حال در این میان رقابتی در میان وزرای مختلف پیشنهادی به ویژه تازه واردها به راه افتاده تا با گرفتن نظر از نمایندگان مجلس، فعالان بخش خصوصی و مدیران دولتی، وزیر پیشنهادی را منجی اقتصاد و حلال تمام مشکلات اقتصادی کشور معرفی کنند.

به نظر می رسد، وزرایی که با چنین مانور تبلیغاتی بخواهند بر راس امور قرار گیرند را کمتر می توان به مسیر درست هدایت کرد چرا که هنوز پایشان به وزارتخانه نرسیده مورد «به به» بسیاری قرار گرفته و جای هیچ گونه نقدی را بر او وارد ندانسته اند.

از سویی دیگر طوری درباره این وزرا تبلیغ می شود که انگار وزاری سابق دولت یازدهم دست را روی دست گذاشته بودند و هیچ اقدام مثبتی انجام نداده اند، غافل از آنکه وزرای سابق در سخت ترین شرایط وزارتخانه را تحویل گرفته و آن را به ساحل آرامش رساندند.

شاید بهتر باشد به جای تقدیر و تشکر و ابراز شادمانی و غلو گویی درباره وزرای جدید، مطالبه گری مورد توجه قرار گیرد و مصاحبه کنندگان با اشاره به اقدامات انجام شده در طول 4 سال گذشته، آنچه را که روی زمین مانده را از وزرای جدید طلب کنند.

اقتصادنامه بر این باور است که وزرای جدید، نیازی به تعریف و تمجید بیش از اندازه از سوی حامیان خود ندارند و بهتر است به جای دادن شعارها برای حل امور، فهرستی از مشکلات و مسائل را تهیه کرده، چالش ها را شناسایی کنند و با عقلای کشور برای حل آن چاره ای بیاندیشند.

اینکه وزیری بگوید هدف من تولید و تجارت صادرات گراست، در عمل شعاری داده که برای تحقق آن دست کم باید 7 وزارتخانه اقتصادی، 3 وزارتخانه سیاسی و امنیتی و 3  معاونت رئیس جمهوری و چندین نهاد حاکمیتی تلاش شبانه روزی کنند تا بلکه زیر ساخت های صادرات را به وجود آورند.

به نظر می رسد که بهتر است فضای رسانه ای از حمایت های غلو گونه و ارادت منشی از وزرای پیشنهادی به مطالبه گری اصیل و در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی تغییر جهت دهد تا این وزرا، در چیدمان کابینه افرادی را به کار گیرند که هر کدام خود به تنهایی نقش یک ژنرال (و نه سرباز) را ایفا کنند.

طبیعتا بدنه کارشناسی دولت با توجه به طیف مشکلات گوناگون خالی از سکنه شده و بهتر است وزاری جدید سعی کنند افرادی را در معاونت ها و مدیرکلی وزارتخانه ها قرار دهند که هم دارای انگیزه باشند و هم اینکه با خلاقیت خود قادر باشند برای حل مشکلات اقتصادی کشور چاره اندیشی کنند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین