به گزارش اقتصادنامه به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، امید محمدی، مدیر کنترل مواد این شرکت، با اعلام این خبر اظهار کرد: این پروژهها با هدف بهبود وضعیت نگهداری اقلام و استفاده بهینه از فضاهای انبار، توسط مدیریت کنترل مواد تعریف، اجرا و اکنون به مرحله نهایی نزدیک شدهاند.
وی با اشاره به همکاری و هماهنگی با کمیتههای مختلف شرکت، ازجمله کمیته مدیریت، کمیته HSE، کمیته تحول معاونت خرید و کمیته مدیریت ضایعات، افزود: اجرای این پروژهها پس از اخذ مصوبات لازم از کمیسیون معاملات و سایر بخشهای مرتبط انجام شده است.
آغاز ساماندهی از انبارهای مواد اولیه، نسوز و ضایعات
محمدی در ادامه گفت: نخستین مرحله پروژه ساماندهی در انبارهایی شامل سولههای ملکی و استیجاری و محوطههای آنها آغاز شد که طی پنج سال اخیر، در قالب چند پروژه کوچک و متوسط اجرایی شدهاند. در این حوزه مهمترین اقدامات انجامشده عبارتاند از: حصارکشی محوطه یکی از انبارهای داخل شرکت و انبار واقع در منطقه ویژه؛ تسطیح زمین یکی از انبارهای داخلی؛ ساخت سوله جدید؛ ایجاد انبارهای اختصاصی برای اقلام خاص؛ اصلاح و ترمیم سقف، ستون و حریم سایبانهای انبار نسوزها.
تسطیح و زون بندی و ساماندهی انبارهای ضایعات تولیدی و غیرتولیدی
مدیر کنترل مواد با اشاره به اقدامات انجامشده در حوزه ضایعات نیز گفت: تسطیح و تفکیک انبار ضایعات ستاره سیمین، ساماندهی انبار ضایعات شانتیگیارد، تسطیح زمین ضایعات و تأمین و پیگیری نصب باسکول در انبارهای مواد اولیه و ضایعات ازجمله اقدامات صورتگرفته در این بخش است.
ارتقای شاخصهای نظام آراستگی، ایمنی و صحت موجودی کالا
محمدی در بخش پایانی سخنان خود از ارائه گزارش روند پیشرفت پروژههای ساماندهی انبارها در خبرنامههای آتی خبر داد و تصریح کرد: بدون شک اجرای این پروژهها منجر به بهبود قابلتوجه شاخصهای نظام آراستگی (۵S) و ایمنی در ارزیابیهای داخلی شده است؛ بهطوریکه امتیاز نظام آراستگی از ۶۰ به ۹۱ و امتیاز ایمنی از ۶۱ به ۹۰ افزایش یافته و صحت موجودی کالاها در انبارگردانیهای اخیر نیز بیش از ۹۹.۹ درصد ثبت شده است.
مطالب مرتبط