
به گزارش اقتصادنامه، برات قبادیان، رئیس هیأتمدیره شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، با حضور در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، در نشستی مشترک با مهدی رادمنش، قائممقام مدیرعامل گروه سایپا، احمد گرجی، مدیرعامل مرکز تحقیقات سایپا و جمعی از مدیران ارشد این گروه، بر ضرورت بهکارگیری فناوریهای نوآورانه در صنعت خودروی کشور تأکید کرد.
قبادیان با اشاره به ظرفیتهای فنی و انسانی موجود در مجموعه سایپا اظهار کرد: سرمایه انسانی متخصص و توانمند این شرکت از مهمترین داراییهای صنعت خودروی کشور است و با برنامهریزی دقیق و سرمایهگذاری هدفمند، میتوان در چند سال آینده گامهای مؤثری در مسیر توسعه خودروهای نوین برداشت.
وی با بیان اینکه تجربه همکاریهای طولانیمدت با خودروسازان بزرگ کشور از جمله سایپا را دارد، افزود: در بازدید اخیر از خودروسازان چین و بررسی روند توسعه خودروهای برقی و هیبریدی در آن کشور مشاهده شد که با وجود چالشهای اقتصادی جهانی، مسیر پیشرفت صنعت خودرو متوقف نشده است و این تجربه میتواند برای خودروسازان ایرانی الهامبخش باشد.
رقابت در صنعت خودرو بر دو محور کیفیت و قیمت متمرکز است
رئیس هیأتمدیره شرکت بهینهسازی مصرف سوخت با تأکید بر اهمیت ارتقای کیفیت و کاهش قیمت در رقابت میان خودروسازان داخلی گفت: رقابت در صنعت خودرو بر دو محور کیفیت و قیمت متمرکز است و سایپا در هر دو حوزه ظرفیتهای قابل توجهی دارد. بهکارگیری فناوریهای نو و سرمایهگذاری هدفمند میتواند جایگاه این خودروساز را در بازارهای داخلی و منطقهای ارتقا دهد.
قبادیان همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیتهای قانونی موجود برای کاهش مصرف سوخت و آلایندهها تأکید کرد و افزود: در ساختار جدید مدیریت انرژی کشور، شرکت بهینهسازی مصرف سوخت نقش مهمی در هدایت بخشهای مختلف انرژی به سمت بهینهسازی و افزایش بهرهوری ایفا میکند و همکاری نزدیک با خودروسازان، بهویژه گروه سایپا، میتواند در تحقق این اهداف تأثیرگذار باشد.
الزامات ایمنی ۱۲۲گانه در طراحی آریا هیبرید پلاگین رعایت شده است
در ادامه این نشست، احمد گرجی، مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، گزارشی از اقدامات انجامشده در زمینه کاهش مصرف سوخت و تولید خودروهای هیبرید پلاگین ارائه کرد.
وی با اشاره به پروژه آریا هیبرید پلاگین (PHEV) گفت: توان موتور احتراقی این خودرو ۸۵ کیلووات و موتور الکتریکی آن ۱۶۰ کیلووات است.
گرجی افزود: مصرف سوخت این خودرو بر اساس استاندارد سیکل NEDC حدود ۲.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و پیمایش ترکیبی باتری و باک در مجموع ۱۲۰۰ کیلومتر خواهد بود.
وی تصریح کرد: پک باتری مورد استفاده در خودروی آریا هیبرید PHEV دارای سطح ایمنی و ضریب اطمینان بالا بوده و امکان شارژ سریع از ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری در حدود ۳۵ دقیقه فراهم شده است.
مدیرعامل مرکز تحقیقات سایپا خاطرنشان کرد: الزامات ایمنی ۱۲۲گانه در طراحی این خودرو رعایت شده و آریا هیبرید از نظر شاخصهای ایمنی در صدر محصولات داخلی قرار خواهد گرفت.
مطالب مرتبط

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

