دوشنبه 9 تير 1404 شمسی /6/30/2025 8:48:24 PM

طبق مصوبه نود و ششمین نشست کمیته حمایت از کسب و کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداکثر ظرف مدت ۳ ماه مهلت دارد که دستورالعمل اصلاح عناوین شغلی را تدوین کند.
مهلت ۳ ماهه وزارت کار برای تدوین دستورالعمل اصلاح عناوین شغلی

به گزارش اقتصادنامه به نقل از مهر، مصوبات نود و ششمین نشست کمیته حمایت از کسب و کار با شماره ۱۰/۱/۳۵۰۸/ ص تاریخ ۱۴۰۴/۰۳/۲۶ توسط رئیس اتاق ایران و دبیر کمیته حمایت از کسب و کار ابلاغ شد.

در این ابلاغیه آمده است: به استناد بند (ب) ماده (۱۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوبات جلسه اخیر کمیته حمایت از کسب و کار برگزار شده در تاریخ ۱۴۰۴/۰۳/۲۰ با حضور اعضا به نمایندگی از قوای سه گانه و بخش، خصوصی به شرح ذیل جهت استحضار و اقدام اجرایی مقتضی تقدیم می‌گردد:

پیش از دستور: شیوه نامه نحوه ساماندهی و واگذاری عملیات اجرایی پسماندها به اشخاص حقیقی و حقوقی

تصمیم از آنجا که این موضوع در جلسه ۲۸۸ مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۳ کمیته تخصصی هیئت مقررات زدایی طرح گردید و مورد تصویب قرار نگرفت و اخیراً بررسی طرح اصلاح قانون مدیریت در کمیسیون کشاورزی، آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است. مقرر گردید:

۱- معاونت اقتصادی وزارت کشور شیوه نامه نحوه ساماندهی و واگذاری عملیات اجرایی پسماندها به اشخاص حقیقی و حقوقی را جهت اصلاحات به هیئت مقررات زدایی ارسال و این هیأت شیوه نامه را ضمن بررسی و حذف رویه‌های ضدرقابتی و انطباق با احکام قانونی متضمن حقوق فعالان اقتصادی، تصویب و ابلاغ نماید.

۲- کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطابق با مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و ماده ۹۱ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی نظرات بخش خصوصی در ارتباط با اصلاح قانون مدیریت پسماند را اخذ و اعمال نماید.

حوزه موضوعی بهبود محیط کسب و کار

دستور جلسه یک: بررسی اصلاح عناوین شغلی (موضوع رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری شماره ۱۱۱۵ و ۱۴۰۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۱۱۴ و بخشنامه‌های شماره ۱۰۰۰/۱۴۰۱/۱۷۷۷ مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۸ و شماره ۱۰۰۰/۱۴۰۳/۸۰۴۷ مورخ ۱۴۰۳/۰۹/۲۷ سازمان تأمین اجتماعی)

تصمیم: مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حداکثر ظرف مدت ۳ ماه با برگزاری جلساتی با حضور نمایندگانی از اتاق‌های ایران تعاون و اصناف تشکلهای کارفرمایی کارگری و سازمان تأمین اجتماعی و اخذ نظر دیوان عدالت اداری (با توجه به آرا شعب تجدید نظر دیوان) کلیه جوانب اصلاح عناوین شغلی را بررسی و با تدوین دستورالعمل، راهکارهایی جهت حل مشکلات موجود ارائه نماید؛ از جمله آنکه مشخص گردد کدام یک از موارد اصلاح عناوین شغلی موجب ایجاد بدهی و پرداخت حق بیمه می‌شود و همچنین در نحوه و مبنای محاسبه حق بیمه شفاف سازی صورت گیرد و وحدت رویه در سراسر کشور ایجاد گردد.

مقتضی است وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی تا زمان تدوین دستورالعمل، مذکور اخذ جریمه و دریافت حق بیمه را متوقف نمایند.

حوزه موضوعی کار و تأمین اجتماعی

دستور جلسه ۲: تسهیل شرایط کسب و کار در زمینه امور پست غیر دولتی از طریق اصلاح مصوبه شماره ۵۲۳۴۹ مورخ ۱۴۰۱/۴/۱ هیأت وزیران در خصوص مصوبه ۳۲۲ مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۳ سازمان تنظیم مقررات

بررسی موضوع به دلیل ضیق وقت به جلسات آتی موکول گردید.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین