• گروه مطلب:| گزارش| فارسی|
  • کد مطلب:62201
  • زمان انتشار:دوشنبه 14 فروردين 1402-23:21
  • کاربر:

قیمت بلیت کیش به تهران تا آخر این  هفته ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان تعیین شد.
ترفند علی‌بابا و آتا برای افزایش قیمت بلیت هواپیما /کیش به تهران: ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

به گزارش اقتصادنامه به نقل از فردای کیش، مسافرانی که به دلیل طوفانی بودن دریا و تکمیل ظرفیت خطوط هوایی نتوانسته‌اند برای مقصد تهران بلیت تهیه کنند، مجبورند با هزینه بالایی خود را به پایتخت برسانند.

بر اساس این گزارش، عمده سایت‌های فروشِ بلیتِ کیش به تهران تا سه‌شنبه آینده به دلیل تکمیل ظرفیت، قادر به فروش بلیت نیستند اما در میان تمام این سایت‌ها، شرکت‌های "علی‌بابا" و "هواپیمایی آتا" با توجه به نبود بلیت، قیمت بالایی را به مسافران پیشنهاد داده‌اند.

آنگونه که "فردای کیش" بررسی کرده، سایت علی‌بابا فقط به کاربران خود که قصد برگشت از کیش را دارند، هر صندلیِ هواپیمای بوئینگ ام دی، هواپیمایی آتا را ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده‌ است که این قیمت معادل هزینه ۳ و ۴ شب اسکان در هتل‌های چهار و سه ستاره جزیره است.

از آنجا که برخی مسافران مجبورند خود را زودتر به تهران برسانند "علی‌بابا" با همدستیِ "آتا" با استفاده از این وضعیت اقدام به فروشِ چارتری بلیت به قیمت غیررقابتی و انحصاری کرده و انتخابِ دیگری برای مسافران باقی نگذاشته‌اند.

برخی مسافران به "فردای کیش" می‌گویند فراموش نخواهند کرد که علی‌بابا و آتا چگونه با هم همدست شدند و به‌خاطر منافع کوتاه مدتِ خود قیمت بلیت هواپیما را چند برابر کردند.

اگرچه در ایام نوروز و تعطیلات نظام عرضه و تقاضا کارکرد داشته و قیمت‌ها به‌طور طبیعی بالا می‌روند اما با توجه به انحصار خطوط هوایی داخلی، ممنوعیت فعالیت ایرلاین‌های خارجی و کمبود هواپیما، نمی‌توان قیمت ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی بابت هر صندلیِ بوئینگ ام دی ایرلاین آتا را قیمتی تعادلی و رقابتی دانست.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0