به گزارش اقتصادنامه، علیمردان عظیمی در مراسم آغاز طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی ایران خودرو و سایپا، ضمن قدردانی از تمام افرادی که در طول یک سال گذشته به ارایه خدمات به مردم کشور پرداخته اند، گفت: نمایندگی ها پرچم دار مشتری مداری برای شرکت های ایران خودرو و سایپا به شمار می روند و همواره به عنوان شریک تجاری این دو خودروساز تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی مطلوب به مردم به کار می گیرند.
وی با تاکید بر این که در طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی، خدمت متفاوتی را به مردم و مشتریان ارایه خواهیم کرد، تصریح کرد: هدف گذاری اصلی در طرح خدمات امداد نوروزی ایجاد آرامش و امنیت برای تمام هم وطنان است و در همین راستا از زحمات پلیس راهور و ناجا که در ایام نوروز در کنار خودروسازان به مردم خدمت رسانی می کنند قدردانی می کنیم.
وی با بیان این که وظیفه خود می دانیم با تجهیز امدادگران و بهره مندی از دانش و تکنولوژی های نوین، رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات رسانی را افزایش دهیم، تصریح کرد: خدمات پس از فروش مهم ترین وظیفه خودروساز پس از تحویل خودرو است؛ از طریق نمایندگی ها در سراسر کشور، نسبت به ارایه خدمات با کیفیت و به موقع به مشتریان اقدام خواهیم کرد.
عظیمی با بیان این که باید خدمات رسانی با کیفیت، صادقانه و دلسوزانه صورت گیرد، با اشاره به لزوم در دسترس بودن قطعات در نمایندگی ها و امدادهای جاده ای، گفت: باید قطعات پر مصرف پیش بینی شده و نسبت به تامین به موقع و مناسب آن ها اقدام شود تا با کسری و کمبودی در این زمینه مواجه نشویم.
وی با بیان این که گروه صنعتی ایران خودرو تلاش خواهد کرد تا در سال آینده رویکردهای نوین و متنوعی را به منظور بهبود روند ارایه خدمات به مشتریان دنبال کند، خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به مشتریان باید به صورت دقیق پایش شود تا در عوامل و مولفه های مختلف رضایتمندی مشتریان، برنامه های بهبود تعریف و نسبت به ارایه خدمات شایسته به مشتریان اقدام شود.
وی اظهار امیدواری کرد، کیفیت خدمات رسانی به مشتریان در ایام نوروز نسبت به سال های گذشته ارتقا یابد و صنعت خودروسازی کشور بیش از پیش شکوفا شده و بهبود یابد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در آیین افتتاح طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی ایران خودرو و سایپا گفت: رسالت شرکت های خودروساز تولید محصول باکیفیت و در سطح استاندارد جهانی است که با ارایه گارانتی پنج ساله و خدمات با کیفیت نقش مهمی در رضایت مشتریان خواهند داشت.
به گزارش سایپانیوز، محمدعلی تیموری، گفت: بیش از ۹۰ درصد خودروهای تولیدی در کشور در اختیار دو گروه خودروساز سایپا و ایران خودرو است و اتحاد استراتژیک بین این دو گروه تحول بزرگی در ارایه خدمات در صنعت خودرو کشور ایجاد کرده است.
وی افزود: خدمت رسانی به معنی یاری رساندن است و در این مسیر، شخصی می تواند خدمات درست به مشتری ارایه دهد که یاری رسان خوبی باشد و امیدواریم همه همکاران در دو شرکت سایپا و ایران خودرو در ایام تعطیلات نوروز یاری رسانی هم وطنان باشند.
تیموری تصریح کرد: با توجه به سطح گسترده خدمات دو شرکت در کشور، همکاران امدادگر علاوه بر خدمت رسانی به محصولات تولیدی که تعهد در انجام خدمات آن وجود دارد، به سایر خودروهای مونتاژ داخل ایران هم برای رفاه حال هم وطنان یاری رسانی می کنند به نحوی که نشان سایپا و ایران خودرو در کشور بدرخشد.
وی افزود: در حال حاضر ۲۷ میلیون خودرو در جاده های کشور وجود دارد و رسالت ما افزایش کیفیت خودروهای تولیدی است و باید تلاش کنیم با افزایش استاندارد و رساندن گارانتی خودرو به پنج سال، محصولات باکیفیت را تولید و به بازار عرضه کنیم.
مدیرعامل سایپا گفت: متاسفانه طی دهه ۹۰ حجم تولید قطعات غیر استاندارد و قاچاق در کشور زیاد شد و با توجه به کشش به سمت خدمات و قطعات ارزان قیمت، این موضوع باعث کاهش ضریب ایمنی و کیفیت خودروها در سطح جاده های کشور شد و برای جلوگیری از این مشکل باید با افزایش زمان گارانتی و خدمات دهی مناسب رضایتمندی مشتری را افزایش دهیم.
وی افزود: بیش از ۲۵ میلیون خودرو در کشور بدون گارانتی در جاده ها تردد دارند که امیدواریم با افزایش گارانتی برخی از محصولات، رسالت خود را که تولید خودرو باکیفیت است ارتقا دهیم و در آینده ای نزدیک محصولات با کیفیت در سطح استاندارد جهانی تولید کنیم.
تیموری تاکید کرد: مدت زمان گارانتی خیلی از خودروسازان مطرح جهانی پنج ساله است و امیدوارم با این اتحاد استراتژیک که بین دو خودروساز بزرگ کشور صورت گرفته است، گارانتی پنج ساله را برای برخی از محصولات داخلی لحاظ کنیم و هم اکنون گروه سایپا برای خودروی آریا برنامهریزی انجام داده که با افزایش شرایط کیفی، این خودرو با گارانتی پنج ساله به بازار عرضه شود.
مدیرعامل سایپا گفت: وقتی استاندارد گارانتی پنج ساله شود، کیفیت و ایمنی خودرو محفوظ می ماند به نحوی که قطعات بی کیفیت در بازار و لوازم یدکی ها روی خودرو نصب نمی شود.
وی با اشاره به نقش کیفیت در همه امور زندگی افزود: مقام معظم رهبری در ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، کیفیت خودروهای داخلی را نامناسب دانستند و به درستی به این مهم اشاره کردند. گروه خودروسازی سایپا در این راستا تلاش زیادی در خصوص بالا بردن کیفیت خودروهای خود انجام داد که خوش بختانه محصولات تولید سال ۱۴۰۱ با کیفیت چشم گیری تولید و روانه بازار شده است.
تیموری گفت: افزایش کیفیت در محصول، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری و درآمد است و هر مقدار بر روی افزایش کیفیت دفت شود، درآمد افزایش و هزینه ها کاهش می یاید.
او تصریح کرد: خوش بختانه در ماه های اخیر عرضه لوازم یدکی اصلی به بازار بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و این لوازم بر اساس استاندارد تولید و با قیمت مناسب ارایه شده است لذا در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.
تیموری گفت: افزایش کیفیت محصول نتیجه افزایش کیفیت در فرآیند است که در سایپا از طراحی محصول شروع شد و در ادامه از عرضه و تولید بعضی از خودروهای جدید شرکت سایپا جلوگیری شد به نحوی که کیفیت محصول فدای گذشت زمان نشود و تلاش سایپا بر این اساس است که خودروهای باکیفیت و گارانتی پنج ساله تولید و به بازار عرضه کند.
وی افزود: در دو شرکت ویرایش شده سایپا و ایران خودرو تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت های موجود استفاده کنیم تا علاوه بر تولید محصولات باکیفیت، خدمات رسانی مطلوب و با کیفیت به هم وطنان ارایه شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: افزایش کیفیت محصولات باعث افزایش مدت زمان گارانتی محصول میشود و این موضوع برای خودروساز مناسب است، چرا که مدت زمان بیش تری خودرو را در شبکه گارانتی خود دنبال میکند.
مطالب مرتبط