در همایشی یکروزه‌ای از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی بررسی می‌شود

همایش الزامات برنامه هفتم توسعه در توسعه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی فردا در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار خواهد شد.
الزامات برنامه هفتم در توسعه مناطق آزاد
به گزارش اقتصادنامه، در این همایش که به همت سازمان مناطق آزاد و مجمع سازندگان کیش و با همیاری مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار می‌شود، الزامات توسعه مناطق آزاد در برنامه هفتم از عینک بخش خصوصی و حاکمیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
آنگونه که اقتصادنامه مطلع شده در این همایش یکروزه موضوعاتی همچون بررسی تأمین مالی پروژه‌ها و سیاست‌های پولی و ارزی در توسعه مناطق آزاد، اقتصاد دریا محور و شناسایی قوانین و مقررات مزاحم از مهم‌ترین مواردی‌ست که در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
بر اساس این گزارش رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، معاون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظم و دبیر کارگروه مشترک سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم توسعه و جمعی از اقتصاددانان و سیاستگذاران اقتصادی در کنار فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به موضوع پیش‌شرط‌های توسعه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در این همایش حضور خواهند داشت.
این گزارش حاکی از آن است که، با توجه به سرمایه‌گذاری‌های عظیم بخش خصوصی در مناطق آزاد، نشست این بخش با نهادهای قانونگذار، تصمیم‌گیر و سیاستگذار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نشان می‌دهد که مجموعه حاکمیت به اهمیت توسعه مناطق آزاد و نقش این مناطق در توسعه اقتصادی کشور بیش از گذشته پی برده است.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0