به گزارش اقتصادنامه، مدیرعامل ساپکو در این نشست ضمن تبیین عملکرد این شرکت و چالشهای تامین و تولید در هشت ماهه امسال، با اعلام اقدامات شرکت ساپکو برای خودکفایی ۲۸ قطعه/ مجموعه و مواد اولیه، از کاهش ارزبری قابل توجه در جریان اجرای این پروژه در بازه زمانی مذکور خبر داد.
کیانوش پورمجیب با اعلام برنامه تولید چهار ماهه پایانی گروه صنعتی ایرانخودرو، به تشریح پروژههای جدید محصولی ایرانخودرو از جمله تولید انبوه ریرا و دناجوانان، به انطباق موتور EFP توربو بر تارا اشاره کرد و گفت: پروژه تولید انبوه محصول فاخر ریرا که بهعنوان نخستین کراساوور ملی، مایه افتخار گروه صنعتی ایرانخودرو است، در سال جاری آغاز شد و پیشبینی میشود در سال آتی عرضه آن با تیراژ بالایی ادامه یابد.
وی افزود: انتظار میرود، پروژه انطباق موتور EFP توربو بر تارا با ۵۳ درصد پیشرفت و پروژه تولید انبوه دناجوانان با ۸۹ درصد پیشرفت تا پایان امسال نهایی شوند.
پورمجیب به توضیح آخرین وضعیت تعدیل توافقات قیمتی میان سازندگان و ساپکو تا انتهای آبانماه پرداخت و بیان کرد: در دو صورت تامین ریالی و تامین تعدادی قطعه، آمار تعدیل بررسی شده و تاکنون ۸۰ درصد تامین ریالی تعدیل نهایی شده و همچنین تعدیل ۶۹ درصد تامین تعدادی نهایی شده است که این حجم بالا از توافق، حکایت از رفع این چالش میان سازندگان و ساپکو دارد.
مدیرعامل ساپکو همچنین در تبیین رویکرد جدید قیمتگذاری و انعقاد قرارداد با سازندگان که با هدف توسعه تامین پایدار از طریق شفافسازی و تسهیل انعقاد قراردادها انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: مذاکرات و توافقات قیمتی ما بر مبنای قیمت هدف صورت میپذیرد و همچنین با توجه به الزامات سامانه مودیان مالیاتی و استقرار ERP در ساپکو، توافقات قیمتی بهصورت دورهای انجام گرفته و الزام تعدیل قیمتی رو به آینده خواهد بود.
وی با اعلام رضایت از اقدامات صورتگرفته در راستای کاهش برگشت قطعات از دفاتر خدماتپسازفروش، ابراز امیدواری کرد، روند برگشتی قطعه (شاخص C/۱۰۰) سبد محصولات گروه صنعتی ایرانخودرو همچنان رو به بهبود باشد.
تشریح اقدامات اصلاحی ساپکو در فرآیند تعیین جرایم کیفی بهمنظور کاهش هزینههای سازندگان از سایر محورهای سخنان مطروحه مدیرعامل ساپکو در نشست مشترک با شبکه تامین قطعهسازی بود.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست