شنبه 1 ارديبهشت 1403 شمسی /4/20/2024 1:22:40 AM

معاون اشتغال وزارت کار از هدفگذاری یک میلیون و ۵۰هزار فرصت شغلی جدید برای ثبت در سامانه رصد کشور خبر داد و گفت: پارسال بیش از ۷۰۰هزار نفر بیمه‌شده جدید اجباری، مشاغل و حِرَف در این سازمان ثبت شد که به معنای ایجاد شغل است.
هدف‌گذاری ایجاد ۱ میلیون و ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید برای سال جاری

به گزارش اقتصادنامه به نقل از تسنیم، ایجاد اشتغال سالیانه یک میلیون نفری یکی ازاهداف دولت سیزدهم در راستای کاهش نرخ بیکاری است. سال گذشته وزیرکار و معاون روابط کار در گزارش های متعدد صحبت از ثبت بیش از یک میلیون کد ملی به معنی ایجاد شغل در سامانه رصد اشتغال کردند. علی رغم اینکه برخی منتقد نسبت به آمار اشتغالزایی بودند اما گزارش های ارائه شده صحت این مسئله را تأییدکرد.

سامانه رصد ثبت اشتغال یکی از راهکار‌هایی است که دولت برای ساماندهی اشتغال ایجاد کرده و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در سامانه، درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.

صولت مرتضوی, وزیرکار درهفته کارگر سال ۱۴۰۲ بیان کرد: شواهد بیانگر آن است که وعده رئیس جمهور در ایجاد سالانه یک میلیون شغل محقق شده و این مهم به شیوه‌های مختلف قابلیت صحت سنجی دارد.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های موسسه پژوهشی تامین اجتماعی حدود یک میلیون و ۷۰۰هزار فرصت شغلی جدید در دولت سیزدهم در کشور ایجاد شده و این اقدام شایسته با وجود تعداد قابل توجهی بازنشسته اجازه نداده است که ضریب پشتیبانی صندوق تامین اجتماعی سیر نزولی داشته باشد و اکنون ضریب این صندوق مثبت ارزیابی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: این وزارتخانه یکی از دستگاه‌هایی است که در راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و تعطیل نقش دارد و در این راستا همه نهادها باید به وظایف خود عمل کنند و در طول فعالیت دولت سیزدهم شمار قابل توجهی از این واحدها به چرخه تولید بازگشته‌اند.

*یک میلیون و ۳۰۰هزار کد ملّی در سامانه «رصد» ثبت شده است/ پرداخت ۱۰۰هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور

محمود کریمی بیرانوند, معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت ۱۰۰هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور گفت: بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار کد ملّی طی سال ۱۴۰۱در سامانه کشوری «رصد» ثبت شده است.

وی گفت: ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی از شعارها و اهداف عالیه دولت مردمی سیزدهم است که هر سال برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: یک میلیون و ۲۱۲هزار فرصت شغلی جدید برای سال ۱۴۰۱در نظر گرفته شده بود که در این راستا بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار کد ملّی منحصر روی سامانه رصد ثبت شده است و تاکنون میانگین صحت‌سنجی کشور نیز با ثبت ۹۵۰هزار کد ملّی صورت گرفته و تمام اطلاعات جزیی در خصوص این افراد موجود است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور پرداخت شده است، ادامه داد: میزان اشتغال ثبت‌شده سامانه رصد در حالی است که بر اساس اعلام سازمان امور استخدامی، بیش از ۱۲۰ هزار کد ملّی هم در بخش دولتی ایجاد اشتغال شده بود که مجموع این دو هدف یک میلیون شغل دولت مردمی را بیش از تعهد، محقق کرده است.

کریمی‌بیرانوند در خصوص مجموع کد اجباری و مشاغل تأمین اجتماعی در ۱۴۰۱نیز تصریح کرد: پارسال بیش از ۷۰۰هزار نفر بیمه‌شده جدید اجباری، مشاغل و حِرَف در این سازمان ثبت شد که به معنای ایجاد شغل است.

وی با بیان این‌که برای امسال نیز یک میلیون و ۵۰هزار فرصت شغلی جدید برای ثبت در سامانه رصد کشور هدف‌گذاری شده است، گفت: سال ۱۴۰۱کمترین نرخ بیکاری ۲۰سال اخیر در کشور تجربه شد و این نرخ به ۹درصد رسید که در دولت‌های قبل بی‌سابقه بود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین