جمعه 7 ارديبهشت 1403 شمسی /4/26/2024 12:01:37 AM
  • گروه مطلب:| خبر| فارسی|
  • کد مطلب:63773
  • زمان انتشار:پنجشنبه 14 ارديبهشت 1402-11:16
  • کاربر:

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ضرورت توسعه فضاهای آموزشی،‌ گفت:‌ طبق گزارشات ارائه شده،‌ نیازمند توسعه فضاهای فیزیکی در مدارس هستیم که در همین راستا کمیته بررسی سازه و معماری مدارس کیش جهت افزایش کلاس‌های آموزشی تشکیل می‌شود.
توسعه فضای آموزشی در کیش ضروری است

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، سعید پورزادی در نشست بررسی وضعیت سرانه آموزشی جزیره کیش، بر تسریع در روند افزایش فضاهای آموزشی با توجه به ورود دانش آموزان جدید مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و افزود: با قید فوریت، یک تیم سه نفره در قالب «کمیته بررسی»، متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش، معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب و خدمات، وضعیت موجود مدارس برای افزایش فضاهای آموزشی از لحاظ سازه‌ای و معماری بررسی و گزارش مربوطه را جهت تصمیم گیری به سازمان ارائه کند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقا کیفیت فضاهای آموزشی و جلوگیری از بروز نا رضایتی‌ها، بیان کرد: مشکلات مربوط به کمبود سرانه فضای آموزشی باید طی یک زمانبندی و برنامه ریزی تخصصی برطرف شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: به طور مثال در مورد مدارس غیر انتفاعی الغدیر،‌ به دلیل فضای وسیع،‌ محوطه بزرگ و طراحی آن‌ها،‌ هیچ مشکل معماری و سازه‌ای برای افزایش کلاس‌های درس وجود ندارد و در همین راستا نیز کلاس‌های درسی جدید باید تا آغاز سال تحصیلی اضافه شود.

پورزادی در رابطه با افزایش سرانه آموزشی در سال جاری، گفت: با اضافه شدن هشت کلاس به مدارس غیر انتفاعی الغدیر، اتمام ساخت مدرسه ۹ کلاسه شهید سیدین و ۱۲ کلاس دیگری که پس از تغییر کاربری یکسری از ساختمان‌های موجود سازمان برای توسعه فضاهای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت، در مجموع تعداد ۲۹ کلاس تا اول مهر به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان این که تمام تلاش سازمان و هدف گذاری آن در جهت برطرف شدن مشکل فضای آموزشی است، اظهار کرد: باید اذعان کنیم که علیرغم اضافه شدن این ۲۹ کلاس به سرانه آموزشی کیش، همچنان با مشکل کمبود کلاس درس در مهر ۱۴۰۲ مواجه خواهیم بود که این کمبود به دلیل عدم توازن و تعادل طی ۹ سال گذشته در بحث توسعه سرانه آموزشی است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: برای بهبود این وضعیت، ۲ مدرسه دخترانه و پسرانه توسط خیرین در شهرک صدف (فاز۷) احداث می‌شود که در مرحله خاک برداری و پی ریزی است، همچنین سازمان منطقه آزاد کیش در حال ساخت هنرستان ۱۸ کلاسه‌ای در لاین ترافیک و مدرسه ۱۸ کلاسه دیگری واقع در میدان آرین است که در مجموع این چهار مدرسه، با ۵۴ کلاس تا مهر ۱۴۰۳ به سرانه فضاهای آموزشی جزیره اضافه خواهد شد.

تعیین پیمانکار واجد صلاحیت به منظور نگهداری تاسیسات مدارس و مساجد از سوی شرکت عمران، آب و خدمات نیز موضوع دیگری بود که پورزادی در این نشست به آن تاکید کرد.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین