سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 شمسی /4/23/2024 8:51:55 PM
  • گروه مطلب:| خبر| فارسی|
  • کد مطلب:63771
  • زمان انتشار:سه شنبه 12 ارديبهشت 1402-11:5
  • کاربر:

مراسم رونمایی از نخستین دوره بازی‌های ساحلی کیش ۲۰۲۳ «کیش گیمز» امروز(سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه) در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.
شجیع: رویداد کیش گیمز سال آینده بین‌المللی برگزار می‌شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایسنا، رضا شجیع، سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی در مراسم رونمایی از نخستین دوره بازی‌های ساحلی (کیش گیمز) گفت: از ابتدای حضورمان در این فدراسیون تلاش کردیم‌ که این فدراسیون متفاوت از سایر فدراسیون‌ها باشد و راه حل‌های جدیدی در این فدراسیون ارائه دهیم به همین دلیل ۲ رویداد بزرگ کیش گیمز و خزر گیمز را پیش‌بینی کردیم و سعی داریم سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

او افزود: ۱۷ استان ساحلی داریم که به دنبال آن هستیم تا رشته ماهیگیری را در رودخانه‌های سراسر کشور به عنوان تفریح برای مردم ایجاد کنیم و در سدهای مختلف نیز ورزش اسکی روی آب را به وجود بیاوریم. هم‌چنین با صحبتی که با وزارت ورزش و معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی انجام دادیم به دنبال ایجاد رشته جدیدی به نام اسکی روی شن در استان‌های کویری هستیم‌.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی اظهار کرد؛ همان‌طور که المپیک یک رویداد بزرگی است که برای خود هویت پیدا کرده و به یک ماشین تبلیغات بزرگ تبدیل شده است سعی داریم به کیش گیمز نیز هویت دهیم و هر سال با حمایت حامیان مالی این رویداد را برگزار کنیم. در نتیجه این رویداد نه تنها هویت پیدا می‌کند بلکه به شرکت‌کنندگان نیز هویت می‌بخشد.

وی با اشاره به نگاه مثبت وزارت ورزش به ورزش‌های دریایی و ساحلی گفت: امسال نمی‌توانیم‌ ادعا کنیم که کیش گیمز بهترین رویداد باشد اما می‌خواهیم هر سال این رویداد را بهتر برگزار کنیم تا جایگاه خود را پیدا کند و در این زمینه نیز صرف نظر از منابع دولتی به دنبال آن هستیم تا در این زمینه ارزش آفرینی داشته باشیم.

او افزود: در حال حاضر یک زمین ساحلی در میکامال ایجاد کردیم که در جزیره کیش این زمین واقع شده است تا به عنوان‌ یک مکان تفریحی و ورزشی می‌تواند به ترویج ورزش همگانی نیز کمک کند.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی با اشاره به این که این مسابقات در یازده رشته ماهیگیری، تنیس ساحلی، والیبال ساحلی، فوتووالی ساحلی، سپک تاکرا ساحلی، تک بال، بولینگ، سنگنوردی، شطرنج، کلیستنیکس و پارکور از ۲۶ اردیبهشت تا سی ام خرداد در مجموعه میکامال جزیره کیش برگزار خواهد شد، تاکید کرد: این مسابقات با حضور ۱۲۰۰ورزشکار، داور و مربی برگزار می شود و ۵۰۰ میلیون تومان نیز جایزه نقدی برای منتخبان پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: این رقابت‌ها در ۱۱ رشته ورزشی ماهیگیری ورزشی، تنیس ساحلی، والیبال ساحلی، فوتوالی ساحلی، سپک تاکرا ساحلی، تک بال، بولینگ، سنگ نوردی، شطرنج، کلیستنیکس و پارکور در دوره زمانی ۲۶ اردیبهشت تا ۳۰ خرداد ماه درمجموعه میکامال جزیره کیش برگزار می‌شود که بانوان نیز در ۳ رشته ورزشی در این رویداد حضور خواهند داشت.

شجیع در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا انتخابات این فدراسیون را هر چه سریع‌تر برگزار کنیم تا این فدراسیون زودتر روندکاری خود را به صورت رسمی دنبال کند.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین