سه شنبه 28 فروردين 1403 شمسی /4/16/2024 8:21:12 AM
درخواست مدیرعامل سایپا از وزیر تعاون؛

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا نیاز این شرکت به کارگر از طریق سازمان فنی و حرفه ای تامین شود.
جذب نیروی کار در خودروسازان از طریق سازمان فنی و حرفه ای انجام شود

به گزارش اقتصادنامه به نقل از ایرنا، "محمد علی تیموری" امروز (دوشنبه) در مراسم روز جهانی کار و کارگر در محل شرکت مگاموتور سایپا با حضور "سید صولت مرتضوی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سایپا و سازمان فنی و حرفه ای به این منظور شد.
وی همچنین خواستار ایجاد سیستمی شد که کارگران این مجموعه مرتب ارزیابی شده و ارتقا یابند.
تیموری همچنین از انعقاد تفاهم نامه با ۶ دانشگاه برتر کشور به منظور جذب نیروی کار متخصص در رشته هایی همچون پلیمر، شیمی، مکانیک و غیره خبر داد تا نخبگان دانشگاهی جلب و جذب دیگر کشورها نشوند.
وی در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جامع ترین تعریف را در باب کار و کارگر ارائه دادند، تاکید کرد: وظیفه ما مدیران این است که این تعریف جامع را به درستی در محیط کار تبیین کنیم که با ایجاد کار محقق می‌شود.

ثبت کمترین تیراژ سایپا در دولت قبل
مدیرعامل سایپا یادآور شد: در دولت گذشته تولید در این گروه صنعتی به کمترین میزان رسید که معادل ۳۷۷ هزار دستگاه بود؛ به طوری که در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به تیراژ روزانه یک هزار و ۵۰ دستگاه رسید.
وی خاطرنشان کرد: نخستین پروژه ما در سایپا افزایش تولید بود، به طوری که سال گذشته تولید روزانه سایپا به ۲ هزار و ۵۰ دستگاه رسید و در سال جاری بدون احتساب روزهای تعطیل این تیراژ به روزانه ۲ هزار و ۴۵۰ دستگاه افزایش یافته است.
وی ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ نفر نیروی کارگر و مهندس در سایپا به منظور افزایش تولید جذب شد.
تیموری همچنین خاطرنشان کرد: فروش لوازم یدکی در بازار از سوی سایپا که در دولت قبل به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته بود، سال گذشته به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و به این ترتیب مردم و مشتریان در نمایندگی ها معطل نماندند.

تعریف ۲۴۰ پروژه برای بهبود کیفیت تولید خودروها
وی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از کیفیت پایین خودروها در دهم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: بیش از ۲۴۰ پروژه کیفیت در خودروسازی و زنجیره قطعه‌سازی به این منظور تعریف شد، به طوری که در خودرویی نظیر شاهین تا ۵۰۰ درصد مراجعه مردم به نمایندگی‌ها کاهش یافت.
تیموری تصریح کرد: سال گذشته ۵۱۷ هزار دستگاه خودرو در گروه صنعتی سایپا تولید شد که در طول ۶ سال گذشته بی سابقه بود. همچنین در نیمه دوم سال گذشته همه محصولات سایپا از قرعه کشی خارج شدند.
مدیرعامل سایپا به افتتاح مدرن ترین خط تولید موتور کشور با اتوماسیون بالای ۶۰ درصد در سایپا اشاره کرد و گفت: اکنون سه خودروی این گروه صنعتی که منتظر موتور بودند به همین قوای محرکه مجهز می‌شوند که به دست کارشناسان و کارگران همین مجموعه و بدون هیچ وابستگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به خارج از کشور به بهره‌برداری رسید، در حالی که تامین آن از خارج نیازمند حداقل ۳۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری بود.
وی، افتتاح مدرن ترین خط رنگ زامیاد در شهریورماه، همچنین افتتاح کارخانه مگاموتور شماره ۳ در مجموعه کفش ملی را دو پروژه توسعه دیگر این گروه خودروسازی عنوان کرد و گفت: در مجموعه مگاموتور شماره ۳ آخرین نسل موتورهای جهان (GDI) که موتورهای یک تا ۲.۵ لیتری هستند، تولید خواهد شد که این موتورها بیش از ۲۵ درصد کاهش مصرف سوخت و افزایش ۴۰ درصدی راندمان را به دنبال خواهد داشت و آماده هستیم موتور های تولیدی در این مجموعه را به همه خودروسازان کشور عرضه کنیم.

تولید آریا هیبریدی، سال آینده
وی از تولید نخستین خودروی آریا با موتور هیبریدی و با مصرف سوخت کمتر از ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در سال آینده خبر داد.

تولید ساینا تاکسی دوگانه‌سوز
تیموری همچنین به بهره‌برداری از پروژه سی ان جی در خودروی ساینا و پیوستن این خودرو به ناوگان تاکسیرانی از اسفند ماه گذشته خبر داد و گفت: تا امروز بیش از پنج هزار خودروی سی ان جی تولید شده که تولید روزانه آن ۲۰۰ دستگاه است و مصرف سوخت کمتر از پنج لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش خواهد داشت.
وی از برنامه‌ریزی برای واردات خودروی فول الکتریکی برای شهرداری به منظور کاهش آلایندگی ها خبر داد و گفت: سال آینده خطوط تولید این خودرو در سایپا راه اندازی خواهد شد.
مدیرعامل سایپا تصریح کرد: امسال برای تولید ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل و همچنین ۱۳۰ هزار دستگاه خودروی مونتاژی در این مجموعه برنامه‌ریزی شده است.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین