پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 10:00:37 PM
  • گروه مطلب:| خبر| خودرو| فارسی|
  • کد مطلب:63668
  • زمان انتشار:شنبه 9 ارديبهشت 1402-23:42
  • کاربر:

اولین محموله خودروهای وارداتی گروه خودروسازی سایپا، در جهت تحقق اجرای قوانین و سیاست واردات خودرو کشور، ترخیص شد و قرار است تا پایان سال جاری در راستای تنظیم بازار خودرو و پاسخ مناسب به نیاز متقاضیان ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو چانگان از سوی گروه سایپا وارد شود.
اولین محموله خودروهای وارداتی سایپا ترخیص شد/ گروه خودروسازی سایپا تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد می‌کند

به گزارش اقتصادنامه، در راستای تحقق اجرای قوانین و سیاست واردات خودرو، اولین محموله خودروهای وارداتی گروه خودروسازی سایپا که فروش آن از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو انجام شده، ترخیص شد.

مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت در حاشیه ترخیص خودروهای وارداتی گروه سایپا، گفت: با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های مرتبط بعد از ۵ سال وقفه، اولین سری از خودروهای وارداتی، از گمرک آپرین ترخیص شد.

او با اشاره به اینکه این نخستین محموله از یک هزار و ۱۰۸ خودروی چانگان است که توسط سایپا وارد شده، تصریح کرد: طی روزهای آینده سری جدید خودروها وارد کشور خواهد شد و عملیات تخلیه آنها در بنادر انجام می شود.

ضیغمی با بیان اینکه به دلیل مشکلات ناشی از قوانین واردات خودرو که در شرایط غیرتحریمی نوشته شده بود، ترخیص خودروهای وارداتی چالش های متعددی داشت، افزود: با همکاری و همراهی دستگاه های مرتبط توانستیم اولین سری از خودروها وارداتی را ترخیص کنیم و قطعا این امر باعث خواهد شد که واردات و ترخیص سایر خودروها سرعت بیشتری پیدا کند.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت درباره قیمت خودروهای وارداتی گفت: در روزهای آینده قیمت نهایی خودروهای وارداتی از سوی سازمان حمایت نهایی خواهد شد و پس از آن عرضه خودروها انجام می شود.

او با اعلام اینکه واردات خودرو تا دو ماه آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت چرا که با مصوبه ای که وزیر صمت داده است، مسیر واردات خودرو تسهیل می شود، تصریح کرد: هفته آتی عرضه خودروهای وارداتی به متقاضیان آغاز می شود.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت همچنین از ورود یک هزار و ۵۰۰ خودروی خارجی دیگر به کشور خبر داد که در فرایند دریافت مجوزهای ترخیص از گمرک هستند و پس از دریافت تاییدیه های استاندارد و همزمان با عرضه، قیمت این خودروها نیز اعلام خواهد شد، بیان داشت: این تعداد خودرو از برندهای فیات، زوتی، هیوندایی، کیا و میتسوبیشی هستند که به مرور عرضه خواهند شد.
کوروش کمانکش، معاون خرید گروه خودروسازی سایپا نیز در حاشیه ترخیص نخستین محموله خودروهای وارداتی این مجموعه، گفت: با وجود تمام مشکلات و موانعی که بر سر راه ترخیص خودروهای وارداتی وجود داشت، موفق شدیم بخشی از خودروها را از گمرک ترخیص کنیم.

او با بیان اینکه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت توانستیم مشکلات واردات خودرو را حل و خودروها را از گمرک ترخیص کنیم، افزود: گروه خودروسازی سایپا هزار و ۱۰۸ دستگاه خودرو چانگان CS۳۵ پلاس و ۱۲۵ دستگاه CS۵۵ پلاس (تا یک ماه آینده امکان ترخیص این مدل خودرو نیز فراهم خواهد شد) به بازار عرضه خواهد کرد.

او درباره خودروهای وارداتی چانگان، گفت: بر اساس مذاکرات و گفت و گوهای صورت گرفته، قرار است خودروهای چانگان با مدل های CS۱۵ پلاس،CS۳۵ پلاس ، CS۵۵ پلاس،CS۷۵ پلاس، Uni-k،Uni-T و پیکاپ هانتر وارد کشور شود.

معاون خرید گروه خودروسازی سایپا درباره تحویل خودروها به مشتریان اظهارداشت: طبق قرعه کشی صورت گرفته و اولویت بندی انجام شده از سوی وزارت صمت، امیدواریم خودروهای وارداتی چانگان طی یک ماه آینده به دست متقاضیان برسد.

معاون خرید گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو چانگان با مدل های CS۳۵ پلاس،CS۵۵ پلاس و Uni-k وارد کشور خواهد شد و این امر در راستای کمک به تنظیم بازار و توزیع مناسب خودرو به متقاضیان انجام می شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین