پنجشنبه 9 فروردين 1403 شمسی /3/28/2024 6:30:50 PM

چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل درصنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش عصر روز دوشنبه در کیش آغاز بکار کرد.
گردهمایی کثیف پتروشیمی‌ها در کیش+ گزارش تصویری
به گزارش اقتصادنامه، در این نمایشگاه که بزرگان صنایع پایین دستی نفت و بانک‌های بزرگ کشور حضور یافته‌اند با وجود هزینه‌های سنگین غرفه‌سازی به‌دلیل انحصار برخی شرکت‌های خاص غرفه‌ساز در فضایی نامرتب، کثیف و بهم ریخته در حال برگزاری‌ست.
مشاهدات خبرنگار اقتصادنامه بیانگر آن است که برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه از نظر بصری فضایی را بوجود آورده‌اند که راهروهایی پر از زباله، ته سیگار و خاک و رنگ در آن دیده می‌شود.
این نمایشگاه در روز افتتاحیه بقدری بهم‌ریخته و پر از زباله بود که بازدیدکنندگان پس از اینکه چند گام برمی‌داند متوجه می‌شوند که کفش آنان پر از گرد و غبار شده و لباس‌هایشان طوری کثیف می‌شود که گویی در معدن زغالسنگ گام برداشته‌اند.
مدیریت و نحوه برگزاری این نمایشگاهِ پر زرق و برق، به‌قدری از نظافت بدور است که دل هر بازدیدکننده‌ای را می‌زند.
قدم به قدم که در راهروهای این نمایشگاه راه میروی باید مراقب باشی زباله‌ها و خاک موجود روی موکت‌ها، کفش و لباس‌هایت، زباله‌های ریز و خاک موجود در کفِ سالن را به خود جذب نکند.
بازدید از این نمایشگاه بازدیدکنندگان را وا می‌دارد که پس از برگشت به اقامت‌گاه خود، لباس‌هایشان را دوباره به خشکشویی بفرستند.
هر یک قدم که برداشته می‌شود، بازدیدکنندگان ته سیگار، لیوان‌های استفاده شده چای و قهوه و آبمیوه در مواجه خواهند شد.
برگزارکنندگان حتی به خود زحمت نداده‌اند که پروتکل‌های بهداشتی را در این مکان رعایت کنند و حتی از یک جاروبرقی ساده صرفنظر کرده‌اند.
سرویس‌های بهداشتی این نمایشگاه علاوه بر بوی زننده، بسیار غیر بهداشتی بوده بطوریکه پس از استفاده از آن، نجاست به‌طوری به فرد را فرا می‌گیرد که برای انجام فریضه‌های شرعی مجبورند دوباره خود را پاکیزه کنند.
گزارش خبرنگار اقتصادنامه نشان می‌دهد که واگذاری غرفه‌سازی بطور انحصاری به برخی غرفه‌سازان سبب شده تا چنین فضایی آماده شود و در روز افتتاحیه همچنان برخی غرفه‌ها در حال غرفه‌آرایی خود باشند.
نبود میز و صندلی مناسب، شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه را به زحمت انداخته و آنان مجبورند به‌رغم هزینه‌های گزافی که پرداخت کرده‌اند از امکانات اولیه محروم شوند.
تصاویر اختصاصی اقتصادنامه از نحوه برگزاری این نمایشگاه بیانگر آن است که برگزارکنندگان بدون توجه به نظافت و بهداشتِ محل برگزاری بازدیدکنندگان را دچار زحمت کرده بطوریکه آنان مجبورند به‌همراه خود وسایل تمیزکننده‌ای مانند واکس و دستمال کاغذی را داشته باشند.
این نمایشگاه نمونه‌ای از بی‌توجهی برگزارکنندگان به حداقل پروتکل‌های بهداشتی را دارد و در حد یک نمایشگاهِ فاخر که توانمندی‌های صنعت پتروشیمی را نشان دهد، ندارد.
بهتر بود تا متولیان این نمایشگاه با توجه به هزینه‌هاس سنگینی که شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی متقبل شده‌اند، استانداردهای یک نمایشگاهِ تمیز را رعایت کرده تا بازدیدکنندگان در فضایی بهداشتی‌تر راهی این نمایشگاه شوند.


نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین